Wikia

Mario (ook wel bekend onder zijn volledige naam: Super Mario) is een 30-jarige loodgieter. Zijn 'vroegere' versie heet Jumpman en toen was hij tapijtlegger, toen de game I'm a Teacher Super Mario Sweater (1984) uitkwam, werd de naam van Jumpman in Super Mario veranderd.

BiografieEdit

De game waarin Mario debuteerde, was Donkey Kong (1981), alleen stond hij in deze game en Donkey Kong (1981) Donkey Kong Jr. (1982), Donkey Kong 2 (1982) , Donkey Kong 3 (1983), Donkey Kong Hockey (1984) en Donkey Kong Circus (1984). Zijn stem wordt vanaf 1995, toen Mario's Game Gallery uitkwam verzorgd door Charles Martinet (1955). In de meeste games moet Mario Peach redden uit de klauwen van Bowser, maar eigenlijk zou Mario niet als de grootste gameheld geschetst moeten worden, want in sommige games moet Mario zelf gered worden, zoals Mario is Missing! (1991) en Super Princess Peach (2005). En de enige Mario-games waar Mario niet in voorkomt, zijn New Super Luigi U en Dr. Luigi (2013) waar Nabbit het werk van Mario vervangt, ook al verschijnt die als vijand in New Super Mario Bros. U (2012). In Mike Tyson's Punch-Out (1987) was Mario de scheids, hij had wel een net pak aan, maar ook zijn dierbare rode pet op.    

Zie ook Edit