Wikia

Luigi is een 31-jarige loodgieter. Zijn vroegere versie heet Lou en toen was hij, net als zijn jongere broertje Mario, een tapijtlegger, toen de game Super Mario Bros. (1985) uitkwam, werd de naam van Lou in Luigi veranderd. Maar eigenlijk is dat flauwekul, net als in het supermoeilijke Super Mario Bros.: The Lost Levels (1986), maar dit was gewoon Mario in een ander pakje. In Super Mario Bros. 2 (1987) was Luigi millimeters groter en was zijn snor nog beter gepimpt dan die van Mario. In Super Mario Bros. 3 (1988) keerde de Mario in een ander pakje weer terug. Maar in 2013 werd door Satoru Iwata (1959 - 2015) dat jaar geclaimd tot het jaar van Luigi.

Biografie Edit

Met het jaar van Luigi achter ons, is het aan jullie om te bewijzen dat de bange broer van Mario nog steeds een ster is. Maar in de games uit de serie van Luigi's Mansion krijgt professor Klemens Wibus hem toch nog zover om op spokenjacht te gaan en dat ondanks het feit dat Luigi bang is voor zowat bijna alles: in Luigi's Mansion 2: Dark Moon wordt de spookzuiger 4000 (uit Mario & Luigi: Partners in Time (2005)) geclaimd tot de spookzuiger 5000 en de spookzuiger 3000 komt uit Luigi's Mansion. In games uit de serie van Super Smash Brothers valt Luigi het liefst aan vanuit de lucht, omdat hij zo hoog kan springen. Om samen te vatten: het is een beetje een angsthaas, maar toch is Luigi een echte held, want ja, Mario was ook weleens bang.

Zie ook Edit