Wikia

Happy Tree Friends (afkorting: HTF) is een Amerikaanse tv-serie uit 1999, toen ging het even bergafwaarts, maar in 2005 keerden deze schattige beestjes weer terug met korte afleveringen, die nu gestopt zijn, in 2006 kwamen er langere afleveringen.

Verhaal Edit

Ondanks de kinderachtige vorm is het niet geschikt voor kinderen onder 12 jaar (elke aflevering met 3 in 1 begint met een prentenboek, dat lijkt zo kinderachtig): op YouTube heeft het zelfs al een V (van "violence" wat "geweld" betekent). Dus ze zijn misschien happy, maar niet voor lang: als Evil Fliqpy of Whistle in de buurt komt of er gebeurt een ongeluk, wordt het vooral voor kinderen van 3 tot 6 jaar of misschien nog voor kinderen van 7 en 8 jaar te gewelddadig.

Hoofdpersonen Edit

  • Lumpy: Een blauwe mix van een dinosauriër en een eland. Hij is niet bepaald slim en brengt anderen daardoor dikwijls in gevaar.
  • Toothy: Een mauge bever. Hij houdt van het bos en houdt van lolly's met eikeltjessmaak.
  • Disco Bear: Een oranje beer. Hij heeft kledingstukken uit de roerige jaren '70 en een maf afrokapsel, hij probeert vaak alle meiden te versieren, dat lukt helaas bijna nooit en zijn naam zegt het al, hij houdt van discomuziek.
  • Russell: Een turquolse kat. Hij ziet er misschien uit als een wildebras, maar is eigenlijk heel aardig, hij houdt van vissen en varen, ook al doet ie dat niet altijd evengoed.
  • The Mole: Een lila mol. Zijn echte naam is onbekend, hij is in tegenstelling tot echte mollen, stekeblind (echte mollen hebben geen geweldige ogen, maar zijn zekerste weten niet blind, net als vleermuizen), hij kan wel veel, ook al ziet hij geen klap, zoals autorijden.
  • Cuddles: Een geel konijn. Hij houdt van skateboarden en haalt meestal graag kattenkwaad uit, maar dat verloopt dikwijls niet volgens plan: anderen komen dan dikwijls in de nesten terecht.
  • Mime: Een paars hert. Hij zegt bijna nooit iets, maar zijn naam zegt het al: hij houdt heel erg veel van mimespelen.
  • Splendid: Een blauwe vliegende eekhoorn. Hij gedraagt zich meestal als een superheld, maar ondanks zijn goede bedoelingen, doet hij vaak meer kwaad dan goed.
  • Petunia: Een marinekleurig stinkdier. Ondanks het feit dat ze een stinkdier is, houdt zijn (haar naam zegt het al) heel veel van petunia's en haar bloemenveldje.
  • Handy: Een oranje bever. Door 1 of ander absurd auto-ongeluk heeft ie zijn handen verloren, waardoor hij gek genoeg niet is overleden, hij heeft niet zo heel veel geduld en trekt dan vaak een bekende, fronsende blik, ook al heeft ie vaak 'slimme' plannen voor bijvoorbeeld bowlen (hij speelt zelf de bowlingbal).
  • Sniffles: Een turquolse miereneter. Hij is de slimste van alle beestjes en houdt daarom ook van uitvinden, hij heeft een bril en is 1 van de weinigen die kan lezen, maar helaas is ie heel allergisch voor de mieren die hem dikwijls tegenzitten en hem vermoorden.
  • Flaky: Een rood stekelvarken. Ze is heel verlegen, zelfs door de meest simpele dingen, is de kans groot dat ze moet vomeren, ook heeft ze last van hardnekkige hoofdroos, maar hard sprinten kan ze wel (als de beste).
  • Lammy: Een paars schaap. Ze heeft heel veel fantasie en is daarom ook de aartsrivaal van Lumpy, hem bevalt die fantasie niks, haar denkbeeldige vriendje, Mr. Pickles, vermoordt de anderen dikwijls.
  • Giggles: Een roze grondeekhoorn. Ze is normaal gesproken altijd heel lief, maar als ze ziet dat iemand iets verkeerd doet, zoals milieuvervuiling veroorzaken, gaat ze gelijk uit haar dak, ze houdt net als haar beste vriendin, Petunia, heel veel van bloemen, maar wat daar weer anders mee is, houdt ze zelf van schaatsen.
  • Nutty: Een groene eekhoorn. Hij heeft 1 lui oog en is dol op snoep, hij propt alles wat ie krijgt gelijk in zijn muil en hij heeft een lolly op zijn kop, maar het enige wat ie niet lust is, net als bij Gijs Gans, gebakken Zwitserse camembert.
  • Flippy: Een groene beer. Hij is heel aardig en eerlijk, het gaat bij hem alleen fout als ie een eng geluid hoort, verandert hij in een kwade tegenhanger en vermoordt ie iedereen om zich heen.
  • Evil Fliqpy: Een groene beer. Bij de kwade tegenhanger van Flippy kun je zijn groene oogkleur, hij heeft in de Vietnamoorlog gevochten.
  • Cro-Marmot: Een groene marmot. Hij woont in een ijsblok en praat al helemaal nooit, zijn megaijsblok smelt ook niet zo vlug, ook al is ie al een aantal keer in een aantal afleveringen overleden.

Andere bekenden Edit

  • Pop en Cub: 2 beige beren. Cub is een baby die veel minder kwijlt dan de meeste baby's bij elkaar en Pop brengt zijn zoontje, ondanks zijn goede bedoelingen, dikwijls in gevaar.
  • Lifty en Shifty: 2 groene wasberen. Shifty herken je aan zijn hoed, Lifty draagt geen hoofddeksel, ze zijn een tweeling die altijd een sneaky lachje hebben, ze irriteren dikwijls de anderen, maar hebben ook lieve momenten, ze zijn bijvoorbeeld vriendschappelijke rivalen van Disco Bear.
  • Truffles: Een aqua zwijn. Een verloren hoofdpersoon.
  • Mr. Pickles: Een groene komkommer. De denkbeeldige vriend van Lammy.

Zie ook Edit