Wikia

Ferenc Vermaas was een Nederlandse jongen die op 3,5-jarige leeftijd te horen kreeg dat ie neuroblastoom had en 9,5 jaar later is ie overleden.

Levensloop Edit

Ferenc werd geboren op 28 september 2000 in Zwijndrecht. vocht vanaf zijn levensjaar 3,5 tegen neuroblastoom kinderkanker. Zijn volledige naam is Ferenc Leonardo Vermaas. Hij had 2 grote broers (die nog in leven zijn). Hij ging 'gewoon' naar school. En terwijl de kanker steeds terugkeerde, vocht ie ertegen. Hij zat op voetbal, hij zat op FC Dordrecht en werd zelfs tot vicevoorzitter benoemd, op veel velden wordt ie nog steeds herdacht. Zijn hobby was wintersport. Hij ging voor behandelingen dikwijls naar Duitsland. Hij moest met stamcellen van zijn moeder zelfs een beenmergtransplantatie doen. Ferenc was altijd vrolijk en was gek op feestjes, ook al had ie zoveel pijn. Hij is kort overleden nadat hij naar de middelbare school ging, na die 9,5 jaar strijden als een leeuw, heeft Ferenc de strijd uiteindelijk als een held verloren, tot op zijn laatste dag genoot hij nog van alles wat op zijn pad kwam, tot hij op *13-jarige leeftijd zachtjes werd ingeslapen. Ferenc stierf op 11 september 2014 in de Grote Kerk in Nijkerk.

Zie ook Edit

*Ferenc is jong overleden: hij was pas 13 jaar oud.