Wikia

Angry Birds is een gameserie die sinds 2009 loopt.

Gameplay Edit

In elke vechtgame is het verhaal circa hetzelfde: een zwerm vogels moeten hun eieren bevrijden van een groep groene varkens, de varkens zijn beschermd door een constructie die bestaat uit ijs, steen of hout. Hoe verder je komt, hoe moeilijker het wordt en hoe uitgebreidere personages je krijgt. Je hebt in elk van dit soort games 4 voorwerpen waar je gebruik van kunt maken op een hoger niveau en als hulpvoorwerp heb je ook rotsen die van steen of hout kunnen zijn wat soms zelfs een kist dynamiet kan zijn. Het doel is om alle varkens te vernietigen samen met de constructies en zoveel mogelijk punten te halen en zo weinig mogelijk vogeltjes verliezen. Je kunt 1 tot 3 sterren halen, het aantal is dikwijls niet hetzelfde: het hangt er namelijk vanaf hoeveel vogeltjes je hebt gebruikt en hoeveel punten je hebt.

*Games Edit

Personages Edit

Dit is een overzichtslijst met alle vogeltjes die ooit weleens aan de katapult zijn geweest en iets van de Bad Piggies hebben verwoest.

Er zijn ook hulppersonages die allesvernietigend zijn (in Angry Birds Star Wars is het een machine die bijna alles vernietigt).

Uit de film Rio (2011) zijn ook 2 personages:

Zie ook Edit

*zonder * is uit de hoofdserie, ** zijn spin-offs en *** zijn compilatiegames en **** is geen vechtvariant.